Atelier "Adevar sau provocare - Sa descifram secretele gandirii!”"
VARSTA
FACILITATOR
NUMAR SESIUNI
FRECVENTA
DURATA
GRAD DE DIFICULTATE
COST
9-12 ani
Raluca Raducea
4
1 / saptamana
50 min
usor
200 lei / modul 4 sesiuni
Atelierele de gandire critica urmaresc dezvoltarea unor abilitati care sa faciliteze drumul copiilor catre a deveni ganditori independenti, capabili sa isi formeze opinii in baza evaluarii si analizei unui set de informatii pertinente. Bazate pe informatii din neurostiinte si psihologie cognitiva, activitatile si exercitiile din cadrul atelierelor au drept scop sa ii ajute pe copii sa inteleaga modul in care ne formam, ne exprimam si ne argumentam opiniile, contribuind la intelegerea proceselor cognitive care stau la baza acestor actiuni.
Sesiunea 1: Avalansa de informatii
In acest prim modul vom discuta despre modul in care putem gestiona eficient informatiile pe care le intalnim in fiecare zi. Vom pune accent pe necesitatea de a efectua analogii corecte, de a distinge intre scopul informatiilor
care ne sunt transmise (de a informa, a educa, a convinge, a distra) si de a muta accentul de la informatii care ne sunt livrate la informatii pe care le producem, prin balansarea rolului de consumator de informatie cu cel de producator de informatie.
Sesiunea 2: Argumente convingatoare
Cel de-al doilea modul are drept obiectiv identificarea si analiza partilor componente ale unui argument (premise si concluzii), ceea ce ne va ajuta la verificarea validitatii logice a acestuia. Vom desprinde concluzii logice pe baza
selectarii informatiilor adecvate si vom exersa corectarea unui argument gresit, diferentiind intre tipurile de rationamente (inductive si deductive). La final, vom dezbate ceea ce face un argument sa fie convingator, chiar daca nu este valid din punct de vedere logic.
Sesiunea 3: Cu totii facem greseli
In acest modul vom discuta, pe intelesul copiilor, despre modurile predilecte de gandire. Desi de cele mai multe ori ne ajuta in functionarea noastra de zi cu zi, aceste moduri genereaza si erori sistematice de gandire, pe care, daca
le cunoastem, le putem preveni. Vom dezbate faptul ca suntem, cu totii, supusi erorilor de gandire si vom analiza pe scurt cele mai comune erori de argumentare.
Sesiunea 4: Cum luam decizii bune?
Unul dintre obiectivele practicarii deliberate a gandirii critice este acela de a ne asigura ca deciziile pe care le luam sunt cele mai bune pe care le putem lua in conditiile date. Vom discuta despre strategii pentru solutii inedite, despre cum se traduc gandurile noastre in comportamente si despre importanta cultivarii unei “gradini de ganduri”, adica a unui efort constant si constient de a ne concentra asupra ideilor noastre cele mai valoroase, care ne reprezinta si ne modeleaza ca indivizi.
Obiective si beneficii:
-
clarificarea propriului proces de gandire
-
comunicare eficienta cu ceilalti, asigurandu-ne ca discutia se desfasoara intr-un plan comun de intelegere.
Abilitati pe care le dezvoltam:
CREATIVITATEA
RABDAREA
INDEMANAREA
ATENTIA
INCREDEREA
IN SINE
INTELIGENTA EMOTIONALA
MISCAREA CORPORALA
CONCENTRAREA
STIMA DE SINE
INDEPENDENTA
Materiale necesare desfasurarii atelierului:
-
un creion, o rigla si o foaie de hartie
Mentiuni:
-
10 participanti maxim
-
Atelierele au un format interactiv, in care se incurajeaza si stimuleaza participarea activa a copiilor,
-
Va fi incurajat si apreciat efortul de a contribui cu idei, iar copiii vor fi rugati sa fie toleranti cu opiniile celorlalti, in mod special daca nu sunt de acord cu ele,
-
La finalul fiecarui atelier, copiii vor primi in format digital un infografic care va cuprinde principalele idei trasmise in cadrul atelierului.
Diferenta intre o sesiune si un modul:
-
Sesiunile unice (ex: "Sesiune inteligenta emotionala 6-9 ani") sunt acele sesiuni care se pot achizitiona separat la un pret/sesiune,
-
Atelierul modul - Sesiune (ex: "Atelier modul inteligenta emotionala 6-9 ani Sesiunea 1") reprezinta un pachet de 4 sesiuni. Pentru participare este necesara achizitionarea intregului pachet la un pret/pachet. Sesiunile nu se pot achizitiona separat
Despre facilitator:
Raluca Raducea este psiholog si mama a trei copii. Este fascinata de modul in care functioneaza mintea umana, urmarind cu pasiune sa transpuna idei din neurostiinte si psihologie cognitiva in actiuni concrete, cu detalii usor implementabile, cu scopul de sprijini optimizarea modului in care gandim si invatam zi de zi.
CE SPUN PARINTII SI COPIII DESPRE ACEST ATELIER
Momentan nu exista testimoniale pentru acest atelier