Logo Patrat Ateliere.png

Atelier "Mistere si suspans"

VARSTA

FACILITATOR

NUMAR SESIUNI

FRECVENTA

DURATA

 

GRAD DE DIFICULTATE

COST

9-11 ani

Ramona Badescu

4

saptamanal

50 min

 

usor

50 lei /sesiune

In cadrul atelierului "Mistere si suspans"  vom face jocuri de rol, intrand in pielea mai multor personaje - detectiv, complice, intrus. Este un joc de-a detectivii in care privim aceeasi intamplare din perspective diferite pentru a anticipa mai usor reactiile celor din jur si a le intelege mai bine pe cele proprii.

Vom explora idei din filme si carti cu detectivi care  au starnit mereu interes, aura de mister, dar si satisfactia de a dezlega enigme, fiind un imbold pentru mințile iscoditoare ale copiilor.

Structura modulului pentru Incepatori:

Sesiunea 1 - Detectivi celebri – jurnalul detectivului

  • Sherlock Holmes

  • Hercule Poirot

  • Miss Marple

  • copii detectivi 

Joc: Cauta personajul/obiectul pierdut

 

Sesiunea 2 - Enigme neelucidate/cazuri rezolvate – harta misterioasa

  • istorii politiste celebre

  • Triunghiul Bermudelor

  • descifrarea hieroglifelor

  • cum „citim” o harta codificat

Joc: harta insulei “bantuite “

 

Sesiunea 3 - Despre indicii, fler si  investigatii - președinte pentru o zi

  • tipuri de amprente

  • erori de raționament

  • detalii care duc la rezolvarea cazurilor

Joc: Descifreaza mesajul secret

 

Sesiunea 4 - Scenariul de film politist - trucuri si ponturi

  • infracțiune

  • deghizarea perfecta

  • complice/intrus

  • piste false

Joc de rol: alege personajul si fa-l celebru!

Dupa parcugerea modului pentru incepatori, in cadrul modulului pentru avansati, fiecare sesiune este structurata astfel:

  • Mituri diverse despre detectivi

  • Fraze celebre rostite de detectivi

  • Clubul detectivilor - rezolvam  un nou caz

  • Mistere neelucidate

  • Detectivi amuzanti

La fiecare sesiune vom face un joc surpriza si vom raspunde la intrebarea zilei:

  • Ce trebuie sa invete detectivii?

  • Ce este un alibi?

  • Ce afacem cand ne e frica?(Secretul curajului)

  • Care sunt indiciile ca o persoana minte?

  • Obiective si beneficii:

  • Beneficiul principal al atelierului Mistere si suspans este cel de a invata prin joc cum sa isi dezvolte copiii rationamentul logic (si foarte important cum sa detecteze principalele erori de logica), isi vor exersa flerul, intuiția si imaginația si vor invata ce este gândirea laterala (gandirea care iese din sabloane).

  • La finalul atelierului, copiii vor avea propriul scenariu de film politist, vor sti concepte si rationamente de detectivi (utile si in viata de zi cu zi ) si vor ramane cu informatii de cultura generala din literatura si din istoria enigmelor lumii.

Abilitati pe care le dezvoltam:

CREATIVITATEA

RABDAREA

INDEMANAREA

ATENTIA

INCREDEREA

IN SINE

INTELIGENTA EMOTIONALA

MISCAREA CORPORALA

CONCENTRAREA

STIMA DE SINE

INDEPENDENTA