sâm., 22 mai | Zoom

Atelier "Romana de la A la Z-ece" (9-11 ani)

Inscrierile s-au incheiat. Contacteaza-ne daca vrei sa rezervi un loc la urmatoarea grupa.
Atelier "Romana de la A la Z-ece" (9-11 ani)

Program

22 mai, 10:00 – 11:00
Zoom

Descriere atelier

Pentru ca, in viata de zi cu zi, gramatica este logica vorbirii si pentru ca, in lipsa ei, o furtuna de cuvinte ramane un haos inaccesibil, va propunem un atelier de limba si literatura romana.

Sesiunile sunt adaptate nivelului de varsta al participantilor si sunt flexibile, mulandu-se pe interesele, aptitudinile, dar si pe alte particularitati individuale ale elevilor. Atelierul este structurat pe doua niveluri.

Nivelul I (,,incepatori”)  este  potrivit pentru familiarizarea cu notiunile de baza, atat de fonetica, cat si de gramatica si pentru consolidrea temelor ,,pilon” ale limbii si literaturii romane. Sunt proiectate in cele 7 sesiuni subiecte precum cuvintele polisemantice, sinonimele, antonimele, omonimele, substantivul, adjectivul, verbul, pronumele, s.a.m.d.

Nivelul al II-lea (,,avansati”) are un grad de dificultate mai ridicat, acoperind o paleta mai vasta de notiuni antrenante si solicitante. Constituit din 5 sesiuni, acest nivel are drept scop perfectionarea si aprofundarea subiectelor, dintre care amintim: familia de cuvinte si campul lexical, exprimarea propriilor opinii, planul simplu si dezvoltat de idei, semne de punctuatie si ortografie, versul, strofa si rima.

Ambele niveluri sunt conturate preponderant prin joc didactic si exercitii diversificate de identificare, exemplificare, demonstrare, asociere, selectare, alcatuire, compunere, analizare, dar cuprind si o parte teoretica.

Structura nivel I:

SESIUNEA 1: Unde a disparut semnul intrebarii?- SEMNE DE PUNCTUATIE SI ORTOGRAFIE

SESIUNEA 2: Cel mai urias dintre pitici- JOCURI DE LEXIC (SINONIME, ANTONIME, ETC)

SESIUNEA 3: Detectiv de substantiv si adjectiv- SUBSTANTIVUL, ADJECTIVUL

SESIUNEA 4: La plimbare-n lume, c-un verb s-un pronume- PRONUMELE, VERBUL

SESIUNEA 5: Recapitulez, cu Trenul Narativ Expres- TEXTUL NARATIV (INTELEGERE, DAR SI APLICAREA NOTIUNULOR MAI SUS DISCUTATE PE TEXTE NARATIVE-CONSOLIDARE)

SESIUNEA 6: Tinere condeie- TEXTUL NARATIV/DIALOGAT/DESCRIPTIV (COMPUNERE DE TEXTE)

SESIUNEA 7: Punem in lumina, o noua vitamina- vitamina I(nformativa)- TEXTUL INFORMATIV (INTELEGERE SI PRODUCERE DE TEXTE INFORMATIVE)

Structura nivelul al II-lea:

SESIUNEA 1: Parerea mea conteaza! (exprimarea propriilor opinii)

SESIUNEA 2: Picnic, pe camp, cu familia《Lexi》(familia lexicala si campul lexical)

SESIUNEA 3: De-a plan ascunselea (planul simplu si dezvoltat de idei)

SESIUNEA 4:Unde a disparut linia de pauza? (semne de punctuatie si ortografie II - punctele de suspensie, linia de pauza, ghilimelele)

SESIUNEA 5: Poezia- universul meu in versuri (poezia, strofa, versul, rima)

Mentiuni:

  • ​Numar maxim de participanti: 5;
  • Notiunile transmise, jocurile si nivelul discutiilor vor fi adaptate varstei copiilor;
  • Sesiunile pot fi achizitionate separat, pretul unei sesiuni fiind de de 60 lei;
  • Durata unei sesiuni este de 60 minute, iar fiecare sesiune va avea loc saptamanal, in zilele de sambata, de la ora 10;
  • Grad de dificultate: usor/mediu;
  • Pentru a se obtine rezultate maxime, recomandam achizitia unui modul intreg.

Materiale necesare:

  • pix si carnetel

Despre facilitator:

Ma numesc Georgiana Neagoe si sunt aici pentru a ajuta copiii sa-si consolideze si sa stapaneasca notiunile gramaticale ale limbii si literaturii romane.

Odata ce se simte in siguranta, copilul poate sa evolueze, sa puna intrebari si sa faca greseli, activandu-si dorinta de a invata. Cum invata? Doar prin fascinatie, caci orice lucru invatat fara bucurie se uita cu repeziciune.

Am dubla specializare (invatator-educatoare) si activez in invatamantul prescolar.

Ce ma motiveaza sa imi doresc sa ofer sprijin copiilor? Faptul ca, de mica, odata ce ma apropiam de un copil, acesta imi inspira doua sentimente: grija pentru ceea ce este si respect pentru ceea ce poate deveni. De asemenea- faptul ca sunt o fire organizata, responsabila si autodidacta, perseverenta si creativa, penduland in permanenta intre a fi ceai si sampanie, linistita si dinamica. Calma, sociabila, sensibila si deschisa spre diversitate, in calitate de modelator am un scop maret in inima: stimularea curiozitatii copiilor si a instinctului de a cauta solutii prin propriul meu comportament ce presupune echilibrul dintre traditional si modern, dintre a spune si a intreba, a vorbi si a tacea.

Distribuie